Impossible

I write depressing stories when I'm in a bad mood, so, here you go :-/

This cannot be true. It just cant be happening. How is it, is this, possible, when it was meant to be you two, forever and always? How can it be possible that you are standing here, on your own, staring at your reflection in the mirror? How is it possible that you are left in this big, cold world, without him? It was meant to be you and him, until the very end. This isn't your end. It is his end, but not yours. It would have been yours too, if you hadn't made that stupid promise. Sometimes you just don't think before you say things. Or maybe it's because you didn't think it was possible. Who would've thought that? It was just a cold, which became a fever, which became something else. Something deadly. Something that would end everything; everything but the pain in your chest. Everything, but your life. Just because of that stupid promise.
"Promise me you won't kill yourself. Promise me that you will live, for me too."
And you promised, like the idiot you are. You promised to live for him, to smile again, to laugh again, sometime, somewhere. It's not like you can understand how you are supposed to laugh, nor smile. But you made that stupid promise. And everyone is right; he wouldn't have wanted you to die as well. You know it's true, but it hurts so much to be alone. Sometimes - maybe always? - you feel like dying. But you can't let him down, not now. You can't break the promise, because you know he would be pissed at you forever.
So you're just standing there, staring at your reflection in the mirror, staring at those eyes that have the exact same colour as his had. and you just feel like dying, but you can't, you won't. Just because of that stupid promise.

Kommentarer
Josefine sa:

Congratulations! You made me cry! Fattar int hur du skriver så förbannat bra?! ;)

2012-01-01 @ 23:37:12
:D sa:

Jättebra!

2012-01-02 @ 13:45:31
Anonym sa:

sitter och gråter som ett barn. Du skriver förjävla bra!

2012-01-02 @ 21:41:01
Rebecka sa:

För det första..Det kändes fel att fylla i mitt namn under "Jag älskar Jedward och jag heter".. för de två människorna har inget med det jag är påväg att skriva.

För det andra, jag har en stor förmåga att tappa kontrollen och hamna på sidor jag inte menade att klicka in på. Ärligt, så minns jag inte hur jag hamnade här. Men, jag läste ovanstående lilla text..och sparade din webbadress i favoriter i min webbläsare. Varför? Jo, för att jag inte då, på direkten för någon dag sedan hade tid att skriva ner denna kommentar.. som jag anser dig vara värd.



Dock skriver jag det jag vill att du ska veta med dig nu.

Din ovanstående korta text, tycker jag är så himla vackert formulerad, och jag som många andra kan förstå att den antagligen är baserad på 'Jedward', dock.. tycker jag att du har formulerat dig så himla bra att man kan tolka den lite som man vill. Jag hoppas också att du vet med dig att du skriver himla bra och att jag kan försäkra dig om att jag läste några flera av dina texter, jag tänkte inte så mycket på vad de hade för innehåll. Det händer mig ofta. Jag kan ofta glömma vad innehållet vill förmedla när det är vackert formulerat!



Må väl, och fortsätt skriva så fingrarna värker!

2012-01-04 @ 22:57:20
Fie sa:

Har läst igenom dina senaste noveller (bl.a. kalendern o hogworts) och du skriver sjukt bra!

Fortsätt så! Du äger! <3

2012-01-06 @ 18:19:56
URL: http://tokyodaylight.blogg.seogg.se
Tovis :D sa:

Jag hittade precis din blogg och har sträckläst igenom allting från första början tills det här, jag kan inte sluta läsa! Jag älskar, älskar, älskar John och Edward, och du skriver så fruktansvärt bra (det här var nog det bästa hitills!) och du har fått mej att gråta många gånger på bara några timmar! Har aldrig läst bättre noveller!

2012-03-17 @ 10:57:41
URL: http://photoismymotto.blogg.se/

Hejsan! Du har hittat till en fanfiction-blogg om våra älskade tvillingar JOHN & EDWARD Grimes, aka JEDWARD. Här finns noveller skrivna ur alla möjliga vinklar, följetonger och korta, glada och sorgsna. Om ni vill kopiera något; gör det! Men länka tillbaka, och låt mig veta ;-)

Ni får hemskt gärna lämna en kommentar innan ni går <3

JEDHUGS & JEDKISSES



Ditt namn?
Spara uppgifter?

E-postadress (kommer inte att synas i kommentarsfältet)

Fyll gärna i din bloggadress (så att jag kan svara på din kommentar):

Vad har du på hjärtat? :)

Trackback
RSS 2.0